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HIKARU IWASAKI

Voice

未経験から、天性の花を咲かせた男。

Talent Blossoms in a New Field

 

どうやら自分は管理やダンドリ仕事が向いている。それは岩崎さんがいつのまにやら、しかしとっくのとうから気付いていたことだった。

もともと旅はあれこれ計画を立てるタイプ。ささいなことでもプロジェクトを立ち上げるのが好き。本は伏線がありきちんと解決するミステリー小説を好んで読む。

 

“Management and scheduling are what I was meant to do.” Mr. Iwasaki first discovered this a long time ago.

From the beginning, Mr. Iwasaki has always been a person who likes planning trips and making schedules. He even enjoys projects like setting up for small events. When it comes to reading, he likes mystery stories because there is a certain preparation leading up to the resolution.

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そんな岩崎さんゆえ、ライブイベントでの警備アルバイトをはじめた際も、朝イチから準備を整え、夜に終わる。1日のタイムスケジュール通りにコトが運んでいくことに喜びを感じた。楽しい、楽しい、でやっているうち正社員へ。人材を管理する側にまわり、これも当初は機嫌よくやっていたが、ある日ふと思った。あれ?これって自分じゃなくてもできること、多くないか?と。

「もっと熱量を持ってできる仕事がしたい!」そんな気持ちがむくむくと大きくなり「POUND-YA吉祥寺店」へ。飲食はまったくの未経験だったが、たちまちバイトリーダーとなり、やがて副店長としての役職を得た。

 

When he started a part-time job as a guard for music events, he began preparing in the morning, all the way until finishing in the evening. He felt happy when everything went as planned. He enjoyed his part-time job and it naturally progressed into a full-time position. For a while he worked in administration. But one day, he realized those tasks could be done by someone else.

“I want to find a job where I can have more enthusiasm!” he thought. So he changed jobs to POUND-YA in Kichijoji. He had no experience working in a restaurant, but he became a team leader of part-time employees. Later, he was promoted to assistant store manager.

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「このお店がもう大好きなんです。外から見て『いいお店だなぁ』っていつも思ってます(笑)。だからお客さまの要望にできるだけ応えて、笑顔で帰ってもらって、もっといいお店にしたい。今は、そう素直な感じで思えるんです」

この?年という短いなかで、何が岩崎さんをそうさせたのだろうか。

「最初は不思議でしょうがなかった」と彼はいう。「どうしてこんなにも毎日、お客さんが来てくれるんだろうって。もちろんその人たちが何を食べたいかなんて、考えたこともなかったんです」

 

“I love this restaurant. I often look at the store from the outside and think, ‘What a nice restaurant,’” he says, laughing. “I want to make customers smile by meeting their requests as much as possible. I want to help make this store a better place. I really mean that.”

What has made Mr. Iwasaki think this way so quickly?

“In the beginning, I wondered why there were so many customers coming every day. I had never thought about what they wanted to eat.”

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自分の能力が発揮できるのは、人材を管理し、お店を“まわす”こと。そう思っていたけれど、やっていくうち、それ以上に大切なのはお客さんに目を向けることだと気付いた。

ただ気付いたところで「もう知らないことが多すぎるんです!料理のことももワインのことも、お客さまに聞かれた時に答えられないのが苦しくって」。頑張って勉強をし、得た知識をただ伝えるだけでなく「どういうふうに説明されたら食べたくなるだろう?」と考えて答えられるようになったという。

「もともと人が楽しそうにしているのが好きなんです。そういう意味では合っているのかなと。これからももっと、自分を生かしてがんばっていきたいですね」

 

At that time he believed that his focus should be to supervise the staff and manage the restaurant. But gradually he decided that it is more important to meet the customers’ needs.

“But there are a lot of things that I do not know! I felt terrible when I couldn’t answer questions about dishes or wines.” He studied hard to learn about the restaurant. He considered things such as, “In which situation do customers feel that they want to try a menu item?

I like to see people smiling with joy. It is my calling to work here. I will continue working hard on my own.”

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Profile

岩崎 ひかる / HIKARU IWASAKI

听屋吉祥寺店・店長
POUND-YA in Kichijoji / Store Manager

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